آمادگی خودرو برای سفر

0
(0)

اگر قصد مسافرت به همراه خودرو شخصیتان را دارید برای اینکه خودرویتان در مسیر متوقف نشود و یا اینکه دچار صانحه تصادفات نشوید، باید به نکاتی توجه نمایید. در زیر مهمترین آنها ذکر شده است:

maintenance آمادگی خودرو برای سفر

1- درب موتور را باز کنید و تمامی مخزن مایع های خودرو را چک نمایید. این مخازن شامل روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک، ضد یخ رادیاتور، روغن گیربکس، آب شیشه شور، روغن کلاچ در صورت وجود می باشد.

2- باد لاستیک ها را تنظیم نمایید. و مهمتر از همه حتما باد لاستیک زاپاس را کنترل نمایید. فاجعه اینجاست که در جاده پنچر شوید و ببینید که لاستیک زاپاستان باد ندارد.

3- اگر هنوز زمان تعویض روغنتان فرا نرسیده ولی نزدیک به زمان تعویض هستید آنرا عوض کنید. مسافرت به علت بار زیاد داخل خودرو و تعداد سرنشینان فشار بیش از پیش به موتور وارد می آورد و روغن کهنه خواص ضد سایشی خود را از دست داده است.

همچنین فیلتر هوا و روغن خودرو خود را تعویض نمایید تا راندمان موتور بالاتر رود.

4- عاج تایرها و وضعیت دیواره تایرها را چک نمایید. ممکن است یک قسمت تایر باد کرده باشد و یا سایش پیدا کرده باشد و حتی سیم داخل آن نمایان شده باشد که تمامی این موارد ممکن است باعث ترکیدن لاستیک در حین سفر شود.

5- حداقل شیشه های خودروی خود را تمیز نمایید. تمامی شیشه های خودرو و آینه ها باید کاملا تمیز باشند تا دید کامل از اطراف در اختیار شما قرار دهند.

6- تمامی چراغ های خودرو را چک نمایید. همگی باید سالم باشند در صورت سوختن لامپ یا فیوز آنرا تعویض نمایید.

7- حتما خودروی خود را مجهز به وسایل ایمنی نمایید. کپسول آتش نشانی، کیت کمک های اولیه، علامت هشدار شبرنگ، چراغ قوه

این وسایل را یک بار خریداری نمایید و برای سال ها از آنها در مواقع مورد نیاز استفاده نمایید. جالب اینکه این وسایل نه تنها برای خود شما قابل استفاده می باشند بلکه برای دیگرانی که در جاده مانده اند و دچار حادثه شده اند نیز قابل استفاده است.

8- تیغه های برف پاک کن خود را چک نمایید زیرا در صورت خراب بودن دید شما را مخدوش کرده و کل سفر با دید تار ناچارید برانید بنابراین خطر تصادف را چند برابر می نماید.

9-از سالم بودن باتری و سفت بودن قطب های آن و سولفاته نبودن آنها مطمئن شوید تا در سفر با مشکل روشن نشدن مواجه نشوید.

10- تسمه های دینام و کولر و تسمه تایمینگ باید در وضعیت مناسب باشند تا در میانه مسافرت پاره نشوند.

11- تا حد امکان از باربند استفاده ننمایید زیرا باعث بالارفتن مصرف سوخت می شوند. همچنین در صورت استفاده از قرار دادن بارهای خیلی سنگین روی سقف خودرو اجتناب کنید زیرا باعث بالا رفتن مرکز ثقل خودرو شده و ماشین راحتتر چپ می کند.

12- موتور خودرو خود را تنظیم نمایید. فرض کنید قرار است مسیر تهران مشهد را با خودروی خود طی نمایید. در صورتی که به دلیل تنظیم نبودن خودرو فقط 2 لیتر بیشتر از حد استاندارد بنزین مصرف کنید در انتهای این سفر، خودروی شما حداقل 40 لیتر از بنزین را بدون استفاده سوزانده است مضاف بر اینکه راندمان و شتاب کاهش یافته و استهلاک قطعاتتان افزایش یافته است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با فارما یدک